buharalıbilvanisli.com
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

buharalıbilvanisli.com

Sofilerin Buluşma Noktası Buhara
 
AnasayfaAnasayfa  GaleriGaleri  Latest imagesLatest images  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  
buharalıbilvanisli.com Son Konular
KonuYazanGönderme Tarihi
Salı Şub. 08, 2011 11:13 am
Cuma Ocak 28, 2011 9:56 am
Salı Ocak 11, 2011 10:43 pm
Salı Ocak 11, 2011 10:41 pm
Çarş. Ocak 05, 2011 8:01 am
Çarş. Ocak 05, 2011 7:57 am
Çarş. Ocak 05, 2011 7:40 am
Salı Ocak 04, 2011 6:58 pm
Salı Ocak 04, 2011 6:32 pm
Salı Ocak 04, 2011 6:32 pm
Salı Ocak 04, 2011 9:37 am
Ptsi Ocak 03, 2011 7:15 pm
Ptsi Ocak 03, 2011 7:02 pm
Ptsi Ocak 03, 2011 6:55 pm
Ptsi Ocak 03, 2011 6:43 pm
Ptsi Ocak 03, 2011 6:27 pm
Perş. Ara. 30, 2010 10:23 am
Perş. Ara. 30, 2010 8:27 am
Paz Ara. 26, 2010 2:53 pm
Paz Ara. 26, 2010 2:43 pm
Cuma Ara. 24, 2010 8:11 pm
Cuma Ara. 24, 2010 1:34 pm
Cuma Ara. 24, 2010 8:50 am
Perş. Ara. 23, 2010 1:19 pm
Perş. Ara. 23, 2010 8:12 am
Similar topics

 

 Öfkeyi (Hiddeti) Yenmek (İşaretler-Abdurrahman-i Tahi k.s.)

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
perverde

perverde


Mesaj Sayısı : 131
Kayıt tarihi : 01/07/10
Yaş : 43
Nerden : Kocaeli/İzmit

Öfkeyi (Hiddeti) Yenmek  (İşaretler-Abdurrahman-i Tahi k.s.) Empty
MesajKonu: Öfkeyi (Hiddeti) Yenmek (İşaretler-Abdurrahman-i Tahi k.s.)   Öfkeyi (Hiddeti) Yenmek  (İşaretler-Abdurrahman-i Tahi k.s.) Icon_minitimeC.tesi Ara. 04, 2010 12:59 pm

Kulu Rabbisine yaklaştıran en güzel sıfat halim ve selimliktir. Rabbisinden kulu uzaklaştıran sıfat ise hiddet ve öfkedir. Hiddetlenmek imana zarar verir.
Tarikata intisabdan gaye ve maksat kemâlat elde etmektir.
Gavs´ul Azam´ın (k.s) yakınları Gavs´ın şöyle dediğini söylediler:
"Üç gün aynı makamda kalıp terakki edemeyen bir mürid için en güzel şey ölümdür."
Buna göre mürid evindeyken şeyhi ile buluşmayı, şeyhi ile buluşunca onun sohbetini dinlemeyi, sohbet dinleyince uyanıklığı, onu da gerçekleştirince ihlası, ihlaslı olmayı gerçekleştirince, edebi, edebli olmayı başarınca, mürşidinin yüceliğini taleb etmeli, onu da gerçekleştirince muhabbeti istemeli ve böylece temin ettiği her halin gerçekleşmesinden sonra başka bir hali istemelidir. En yüksek merteme ihlasın mertebesidir.
Edeb ikiye ayrılır:
1-Mürşidin yüceliğinin idraki müride hasıl olmadan evvel yapılan edebdir.
2-Mürşidin yüceliğinin idraki müride hasıl olduktan sonraki edeptir.
Edep iki kısım olduğu gibi mürşidin azametini idrak de iki kısımdır; Fenadan evvelki beka ile fenadan sonraki bekanın ayrı olduğu gibi.
Muhabbet iki kısımdır.
1-Müridin iradesinin şeyhinin iradesine bağlanarak yok olmasından önceki muhabbet,
2-Şeyhin iradesine bağlanmanın meydana getirdiği muhabbet.
Edebin ve muhabbetin irade edilen ilk kısımları aklî ve kesbî iken ikinci kısımları tabiî ve kesbîdir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Öfkeyi (Hiddeti) Yenmek (İşaretler-Abdurrahman-i Tahi k.s.)
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Bu Yol Çok Büyüktür (İşaretler-Abdurrahman-i Tahi H.z.)
» Tasavvuf Demek... (İşaretler-Abdurrahman-i Tahi H.z. k.s.)
» Kurtuluş Yolu (İşaretler-Abdurrahman-i Tahi H.z. k.s.)

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
buharalıbilvanisli.com :: İslam Ahlakı ve Tasavvuf :: Nakşibendi :: Mektubat-ı Rabbani :: Mektubat-ı Hazret :: Minah :: İşaretler-
Buraya geçin: